Short Share: Blood

Normaliter wordt ons vrouwlui via maandverband- of tamponreclames impliciet bijgebracht dat menstruatie hartstikke onsmakelijk is. Meestal draait het in deze reclames om knappe vrolijke meisjes die rondspringen in het scherm en wordt ons via een kalmerende stem verteld dat het desbetreffende maandverbandje ├ęcht al die nare geuren camoufleert en je dus gewoon gezellig met je vriend kan rondvozen (must! be! aantrekkelijk! ook! tijdens! je! menstruatie!). Vaak zijn de hoofdrollen naast de blije vrouw en haar mannelijke lotgenoot weggelegd voor bloemetjes, ‘vrouwelijke’ kleuren en popmuziek.

Het merk Bodyform pakte het net even een tikkie anders aan. Kracht en vrouwelijkheid worden op prachtige manier gekoppeld in deze reclame – zoals het hoort. In plaats van vrouw-zijn te linken aan de romantische interesse in mannen en vrolijk lachen toont het een heel andere kant. Kijk mee naar een innovatieve manier van menstruatiemiddelen aan de vrouw brengen:

Comments

comments